Campanya de la CUP de Vilassar de Mar

Campanya de la CUP de Vilassar de Mar per demanar a l'ajuntament del nostre poble que canviï totes les plaques dels carrers i places de la vila que encara resten escrites en castellà.

.

Després d'anys de queixes de veïns i veïnes, a Vilassar de Mar encara hi ha plaques heretades de l'època franquista a molts carrers i places de la vila escrites en castellà. Demanem a l'actual govern municipal que posi punt i final aquesta anomalia històrica i canviï les plaques que encara estan escrites en castellà per plaques escrites en la nostra llengua.

.

Al mateix temps, volem recordar que aquest any en fa 70 de l'entrada al poble de les tropes franquistes i encara ara a Vilassar de Mar hi ha restes de simbologia feixista. Parlem de les plaques dedicades a insignes feixistes del règim anterior: com el carrer Arzobispo-Obispo Doctor Modrego(bisbe militar dels de «brazo en alto») o la plaça Carlos Trías (destacat falangista). Demanem que es canviïn el nom d'aquest carrer i d'aquesta plaça i proposem que es passin a dir carrer Ovidi Montllor i Plaça Lluís Maria Xirinacs respectivament.

.

Des de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Vilassar de Mar entenem que és un acte de respecte i sensibilitat per totes les persones que han patit el feixisme en la pròpia pell. Esperem que 70 anys més tard hi hagi un mínim de dignitat i l'actual govern de CiU, en majoria absoluta, es deixi estar del seu catalanisme de cara a la galeria al que ens té acostumats i  faci realitat aquesta reivindicació històrica.

4 de març de 2009

Vilassar de Mar