La CUP dóna ple suport al referèndum d'Arenys de Munt

La Candidatura d’Unitat Popular, a través del seu Secretariat Nacional, dóna un suport rotund a la consulta per la independència que es farà el proper diumenge 13 de setembre a Arenys de Munt i impulsarà de forma unitària consultes arreu dels Països Catalans.
La CUP creu que la consulta d’Arenys pot esdevenir un pas important pel reconeixement, al poble català, del dret democràtic i universal de l’autodeterminació.
L’esquerra independentista demanen una mobilització respectuosa i responsable de totes les persones i col·lectius partidàries del dret a l'autodeterminació, per tal que la Consulta d'Arenys de Munt es desenvolupi de forma exemplar i sigui un èxit rotund.

Alhora, apostem de forma inequívoca per la independència com a eina de transformació i consecució de les llibertats socials i és per això que considerem que ni els estatuts ni el finançament poden donar resposta als dèficits socials i nacionals del poble català, i en conseqüència, apostem per l’exercici de dreta d’autodeterminació en contraposició a la via autonomista, la qual resta sotmesa als dictats de l‘Estat espanyol. No volem canviar les “regles del joc” sinó “canviar de joc”.

La CUP impulsarà la celebració de consultes populars de forma unitària a tants municipis on sigui possible, amb l’objectiu  que esdevingui l'inici d'un nou cicle polític presidit per la reivindicació de l'autodeterminació dels Països Catalans. A ciutats com Girona o Lleida la CUP ja ha iniciat contactes per proposar la consulta, mentre que a Vic, Convergència i Unió, ha desestimat la proposta de la CUP en junta de govern. A Mataró, PSC, PP i ICV van votar en contra d’una mocio de suport presentada per la CUP. D’altra banda, a Terrassa la CUP ha demanat l’agermanament “urgent” amb Arenys de Munt, i a Berga la CUP ha presentat una moció, per al proper dia 10, on proposa celebrar el referèndum. Poblacions com Argentona (Maresme) o Calders (Bages) ja han fet passos en ferm per celebrar un refrèndum al municipi.

Per a la CUP qualsevol prohibició de la consulta serà una mostra més dels fonaments antidemocràtics en els quals se sosté l’Estat espanyol i la seva monarquia parlamentaria, un règim polític heretat del franquisme i forjat amb la cultura de la por i l’amenaça. Curiosament l’advocat de l’estat en la qüestió del refrèndum és, un conegut falangista, Jorge Buixé, un fet que, segons la CUP ja parla per si sol i evidencia que, després del franquisme, no s'ha fet la depuració que calia. És per això que la CUP demana a totes les persones sectors sensibles a l’autodeterminació  i al conjunt de les formacions polítiques catalanes valentia i fermesa per impulsar la celebració de consultes populars arreu dels Països Catalans.

Finalment la CUP vol felicitar al Moviment Arenyenc per l’Autodeterminació i al conjunt d’entitats polítiques i socials que han fet possible extendre el debat de l’Autodeterminació arreu de la nació.