La CUP es presentarà a nou municipis del Maresme

La CUP concorrerà sota les sigles de Candidatura d'Unitat Popular (CUP) als municipis de Pineda de Mar, Sant Cebrià de Vallalta, Arenys de Munt, Arenys de Mar, Vilassar de Mar, Vilassar de Dalt, Argentona i Mataró; a Premià de Mar, ho farà a través de les sigles de Crida Premianenca.

En total, la CUP presentarà nou llistes; quatre de les quals es presentaran per primer cop (Argentona, Sant Cebrià de Vallalta, Arenys de Mar i Premià de Mar). En tots els casos es tracta de nuclis actius, formats per persones amb una llarga trajectòria de compromís amb la comarca, que proposen programes municipalistes independentistes i d'esquerres per avançar cap a un Maresme alternatiu i sostenible.

Xavier Safont-Tria, regidor a l'Ajuntament de Mataró que repeteix com a cap de llista en aquesta ciutat, ha afirmat que el creixement de la CUP  al Maresme representa un salt quantitatiu i qualitatiu. Ha dit que la CUP vol ser una alternativa necessària i tenir prou força als diferents ajuntaments de la comarca per plantar cara a les agressions que pateix el territori (projecte de construcció dels laterals de l'autopista, regressió de l'espai agrari, degradació del litoral). Alhora, ha manifestat la voluntat de superar la situació de crisi; ha retret l'actuació de les opcions polítiques socialdemòcrates, corresponsables de les retallades socials, i ha situat el projecte de la CUP en el camí de crear alternatives populars i des de la base en benefici de la classe treballadora. Finalment, ha recordat el protagonisme del municipalisme independentista de la CUP, que en els últims quatre anys i gràcies a la mobilització popular, ha situat Arenys de Munt en el mapa polític nacional i internacional, contribuint a capgirar la consciència de moltes persones i a situar la reivindicació de la indepedència en l'agenda política catalana.

Luard Silvestre, cap de llista de la CUP a Vilassar de Mar, ha recordat els bons resultats obtinguts el 2007 i ha augurat un increment del suport aleshores assolit. Volen fer entrar 'aire fresc' a l'Ajuntament, actualment en mans de la majoria de CiU. Ha fixat com a un dels objectius prioritaris la creació d'un consell d'entitats de la vila com a expressió d'una democràcia més participativa.

Teia Àlvarez, cap de llista de la CUP a Vilassar de Dalt, ha explicat que després vuit anys governant els mateixos, el projecte de la CUP planteja reorganitzar l'estructura de l'Ajuntament i fer front la greu situació d'endeutament, alhora es proposa impulsar una política 100% participativa i aturar el projecte de POUM.

Eudald Calvo, cap de llista de la CUP a Argentona, ha dit que volen representar una regeneració profunda de la política i portar la veu de les associacions i les entitats que treballen pel poble a dins de l'Ajuntament; també ha manifestat la seva intenció d'aturar el projecte de construcció dels laterals de l'autopista.

David Caldeira, cap de llista de la CUP a Arenys de Mar, ha exposat els quatre pilars del seu programa centrats en la preservació del territori (revisió del POUM), l'economia de proximitat (crear una cooperativa de consum a la plaça del mercat, destinar l'edifici del Xifré com a viver d'empreses), la cohesió social (participació ciutadana real) i la independència dels Països Catalans.

Josep Manel Ximenis, regidor a l'Ajuntament d'Arenys de Munt i novament cap de llista en aquesta població, ha remarcat el procés assembleari impulsat en l'elaboració del programa i la llista, que ha comptat amb la participació d'unes cinc-centes persones del poble i que ha establert 200 accions prioritàries. Ha esmentat els problemes derivats de l'atur, del model de participació ciutadana vigent i de les finances municipals; ha marcat com a fita assolir que l'Ajuntament esdevingui un organisme assembleari al servei del poble. I, finalment, ha destacat que aspira a què la CUP sigui la força més votada i a poder disputar l'alcaldia.

Lluís Perramon, candidat de la CUP a Sant Cebrià de Vallalta, ha explicat que treballaran per fer front a la manca de cohesió del poble, molt disseminat en urbanitzacions, impulsant la participació ciutadana; alhora s'han fixat l'objectiu de preservar l'entorn rural i natural.

Guillem Palau, candidat de la CUP a Pineda de Mar, ha recordat els bons resultats obtinguts el 2007, que si bé no van permetre entrar a l'Ajuntament sí que van ser molt positius i han estimulat la continuïtat d'un projecte polític que es diferencia dels partits polítics convencionals perquè les decisions parteixen de la base i no són mai imposades des de fora del poble. Centraran el seu programa en mesures encaminades a fer front a la crisi econòmica, energètica i ecològica; preservaran la pagesia, frenaran el creixement residencial, proposaran l'extensió de les energies renovables i finalment ha dit que cal ser indepenentistes insubornables per evitar la mort de la nació catalana.