La CUP valora els resultats electorals

La CUP – Alternativa d’Esquerres ha fet una valoració dels resultats electorals, que signifiquen l’entrada de la candidatura al Parlament de Catalunya amb 3 diputats. David Fernàndez, diputat electe per Barcelona, ha qualificat de molt satisfactoris els resultats, i ha explicat que l’èxit de la candidatura és fruit d’un treball de base i de la mobilització de milers de persones arreu del territori.

La formació ha esperonat la gent implicada en aquesta campanya a mantenir l'elevat nivell de mobilització, i ha alertat que “cal mantenir la mobilització al carrer” perquè “els diputats en si mateixos, tot i constituir un avenç considerable, no són garantia de res”. Fernàndez també ha fet un agraïment públic a totes aquelles persones i col·lectius que, d’una manera o altra, han fet possible l’entrada de la CUP – Alternativa d’Esquerres al Parlament.

La candidatura ha anunciat que una de les seves prioritats al Parlament serà la concreció dels termes en què es podria celebrar un referèndum d’independència, així com garantir que es prevegin els mecanismes per incloure tots els territoris dels Països Catalans en el procés. Les altres propostes inicials seran l’aturada immediata de tots els desnonaments, la denúncia del deute il·legítim, i l’aturada de les retallades.

Finalment, el cap de llista per Barcelona també ha anunciat la convocatòria de noves assemblees obertes arreu del territori per valorar els resultats de la candidatura i elaborar un pla de treball per als pròxims mesos.

25 de novembre, Dia Internacional contra la Violència de Gènere

La CUP-AE ha denunciat que ahir 25 de novembre, Dia Internacional contra la Violència de Gènere, cinc dones feministes van ser expulsades del col·legi electoral d’Artur Mas – mentre el president votava. Les dones van ser foragitades violentament del col·legi per part d’agents dels Mossos de paisà i sense identificació, i un cop a fora van ser encerclades i retingudes. A més de dificultar del dret a vot per part d’aquells que ho volien fer, l’actuació policíaca va intentar invisibilitzar una acció silenciosa i pacífica contra les violències de gènere.