La pressió popular fa que el govern de CiU renunciï a l’augment de sous

El passat divendres dia 16 el govern de CiU de Vilassar de Mar feia pública en roda de premsa, la seva renúncia a apujar-se un 17% el sou. Des de la CUP de Vilassar de Mar ens alegrem d’aquesta decisió i creiem fermament que ha sigut la pressió popular la que ha motivat aquesta rectificació.

Des del moment que es va confirmar l’augment en les retribucions dels regidors i regidores, la CUP vam sortir al carrer penjant cartells convocant a la població a assistir al ple i denunciant aquest augment dels sous. Malgrat que «misteriosament» van desaparèixer la majoria de cartells penjats a les cartelleres del poble, la censura no va poder aturar un clam popular contra aquesta decisió inacceptable i totalment mancada d'ètica que des de l’equip de govern es pretenia tirar endavant. La CUP entenem que els càrrecs municipals com a representants del poble que són, han de ser, ara més que mai, un clar exemple d’austeritat.

Cal recordar que al ple extraordinari del més de juny passat, la CUP vam ser l’única formació que es va oposar a la política d’assignacions als grups municipals i de retribucions als regidors i regidores. La CUP vam votar en contra d’aquestes propostes al·legant la incongruència que suposava ja en aquell moment cobrar aquests salaris.

Celebrem aquesta petita però important victòria i animem a tothom a continuar organitzant-se i mobilitzant-se per fer sentir la seva veu. Això no acaba aquí, ara caldrà saber on es volen destinar aquests 70.000 €, des de l’assemblea de la CUP creiem que han de ser els vilassarencs i vilassarenques els que decideixin on s’han de destinar aquests diners.