NI LOMCE, NI LEC, NI RETALLADES

D'una banda entrarà al parlament espanyol la LOMCE de la mà del Partit Popular la qual planteja entre d'altres qüestions:

1.- Centralització del currículum (és a dir, dels ensenyaments). A més d'una reducció significativa del currículum.

2.- Un atac al model d'immersió lingüística i dels ensenyaments culturals propis.

3.- Un control del professorat i l'alumnat a cop d'exàmens (revàlides)

4.- Selecció anticipada de l'alumnat.

5.- Un augment del pes de la religió catòlica.

6.- La possibilitat de concertar centres amb metodologies sexistes.

7.- La possibilitat legal de privatitzar centres públics i de que aquests busquin sponsors.

8.- La jerarquització dels centres, deixant els consells escolars com a òrgans consultius.

9.- La precarització del professorat, fent-lo dependent de la direcció.

10.- Direccions anomenades pels titulars o per l'administració, a dit.

11.- Intervenció excessiva de les empreses en la Formació Professional sense garantir el control sobre els aprenentatges.

D'altra banda, les retallades continues a l'ensenyament, en especial l'augment d'alumnes per classe o les retallades als ajuts a les famílies més necessitades o a l'educació especial.

Cal insistir que la LOMCE o el decret de plantilles de la Generalitat de Catalunya, desenvolupen la infausta Llei d'Educació de Catalunya (LEC). Dins d'aquest marc el famós decret de plantilles que precaritza laboralment a tot el nostre professorat, fent-lo dependent de la direcció de torn. Direccions cada cop més seleccionades segons conveniència i els criteris tecnicistes de l'administració del Departament.

Les CUP han definit uns principis per l'educació basats en:

Laïcitat, formació de l'esperit crític i la vivència democràtica.

Una educació antipatriarcal que asseguri la igualtat de les persones i la igualtat d'oportunitats.

I òbviament catalana.

I per això l'educació ha de ser pública i de gestió pública.

Alhora, no podem permetre que un altre col·lectiu com ara el de les persones docents perdi la seva estabilitat laboral.

És per això donem suport a les accions i iniciatives que diversos col·lectius: AMPA's, assemblees SOS, plataformes unitàries, assemblees d'estudiants, sindicats, assemblees de docents, estan portant a terme per tot arreu dels Països Catalans, i que estan encarades a aturar aquest procés. Només la mobilització permanent i l'autoorganització popular poden aturar l'ofensiva contra els serveis públics. Animem a tothom, mares i pares, estudiants, docents... a informar-se i a participar en aquestes accions i iniciatives.

La CUP, ara i sempre, donarà suport a la gent que lluita per transformar l'ordre de relacions socials capitalista i per evitar que s'imposi un model educatiu que converteix l'educació pública en un aparcament per als infants i els joves treballadors, i l'accés a la universitat en un privilegi només a l'abast de les classes benestants.

Nosaltres diem prou! NI LOMCE, NI LEC, NI RETALLADES.