Resum del Ple de Juliol

Després de preparar tres mocions per portar al ple del mes de Juliol, ens vam trobar que, per un error del secretari de l’Ajuntament a l’hora de comunicar-nos els terminis per presentar les mocions, aquestes van ser refusades i, per tant, haurem d’esperar al ple de setembre per a presentar-les.

El que si que es va acceptar, a petició d’urgència, fou la moció en que la CUP demanava que durant la diada de l’11 de setembre fos l’estelada la bandera que onegés al balcó de l’ajuntament. La proposta va ser rebutjada per l’equip de govern (CIU), argumentant que no era el moment per tractar aquest tema i que ells no eren allà per fer política de banderes, així com pel PSC-PSOE, ICV i el PP, els quals van compartir opinió al·legant que l’estelada és una bandera il·legal i que no ens representa a tots. La moció si que va rebre el vot de suport d’ERC.

Durant el torn de rèplica el regidor de la CUP, Luard Silvestre, va manifestar el seu desconcert veient que tant a ICV com als altres partits, sembla que només els incomodi la presència de l’estelada, però no pas la de la bandera espanyola que oneja cada dia a l’ajuntament.

La CUP va votar a favor de la proposta d’ICV que plantejava la idea de crear la figura del síndic municipal de greuges, però que també es va topar amb l’oposició de l’equip de govern.

Amb la intenció d’aprofundir en la transparència dels organismes oficials, la CUP també va votar a favor d’una altra moció d’ICV per assegurar la presència proporcional de tots els grups politics als organismes autònoms municipals i empreses publiques municipals. La CUP però va afegir que també caldria buscar la manera que els col·lectius del poble poguessin tenir representació.

A l’apartat de precs i preguntes, el regidor de la CUP va voler saber com afectarà al CAP de Vilassar de Mar les retallades en sanitat que comportarà el tancament nocturn dels serveis d’urgències de Cabrils i Vilassar de Dalt. Se’ns va respondre que s’incorporarà un metge més.

Des de la CUP també vam voler posar de manifest la incongruència que, al nostre parer, s’està portant a terme des del govern municipal pel que fa a la projecció de pel·lícules en la programació del Cinema a la fresca, on totes elles fins al moment han estat passades en castellà. Entenem que és contradictori que un govern municipal que vol promocionar el Correllengua, per donar suport i impuls a la nostra llengua, es dediqui a oferir només pel·lícules en llengua castellana, quan precisament la oferta de cinema en català a les nostres cartelleres brilla per la seva absència. No varem rebre cap resposta per part de l’equip de govern en relació a aquest tema.