Vilassar de Mar s'adhereix a l'Associació de Municipis per la Independència

En el ple d'ahir 1 de desembre, Vilassar de Mar es va adherir a l'Associació de Municipis per la Independència. La moció, inicialment entrada per la CUP, es va presentar conjuntament amb ERC i CiU.

La moció va rebre els vots favorables de la CUP, ERC i CiU, mentre que el PP va votar-hi en contra i el PSC i ICV es van abstenir. D'aquesta manera l'Ajuntament de Vilassar de Mar va decidir adherir-se a la iniciativa impulsada per les poblacions de Vic, Arenys de Munt i Port de la Selva.

Actualment l'associació ja compta amb més d'un centenar  de poblacions i està previst que a finals d'aquesta setmana ja superi els 120 membres. Entre les poblacions més importants hi ha Cerdanyola, Vic, Tàrrega, Ripoll, Olot, Berga, Tortosa, Cervera, Igualada, Sort i Manresa. Està previst que Girona també entri a formar part de l'associació, passant a ser la ciutat més gran que s'hi adhereix.

Abans d'acabar l'any, el 14 de desembre, els municipis que formen part de l'associació han de celebrar una assemblea per tal de constituir-se formalment. També està previst que a la mateixa assemblea s'aprovin els estatuts. Ara hi ha un esborrany fet que s'enviarà a totes les poblacions perquè ja es pugui debatre durant la trobada.

L'Associació de Municipis per la Independència és una agrupació de poblacions que té com a objectiu donar un nou impuls al dret a l'autodeterminació.