Presentació del llibre: La Maternitat d'Elna a càrrec de l'autora Assumpta Montellà

Aquest dijous 3 de desembre tindrà lloc a les 20h la presentació del llibre "La Maternitat d'Elna" a càrrec de la seva autora Assumpta Montellà i Carlos al Casal Popular Atzari de Vilassar de Mar (Passeig dels Pins s/n Vilassar de Mar).

Assumpta Montellà i Carlos és historiadora i nascuda a Mataró l'any 1958. El seu primer llibre, La Maternitat d'Elna és un dels llibres més venuts a Catalunya, motiu pel qual ha estat traduït al castellà i al xinès, i se n'ha fet una adaptació teatral, una de televisiva i una de cinematogràfica. La Maternitat d'Elna va ser una institució humanitària dedicada a ajudar dones, sobretot exiliades. Situada al Rosselló (Catalunya Nord), va ser fundada el novembre del 1939 per la suïssa Elisabeth Eidenbenz. Hi van néixer uns 600 nens, fills de refugiades de la Guerra Civil Espanyola que estaven internades en els camps propers a Elna. La maternitat d'Elna era també anomenada la maternitat suïssa, ja que era obra d'una fundació humanitària d'aquesta nacionalitat, concretament de la secció del SCI (Servei Civil Internacional) anomenada Cartell d'Ajuda Suïssa als Nens de la Guerra Civil Espanyola. Va deixar de funcionar l'any 1944 quan els nazis la van tancar durant l'ocupació de França.

Font: Maternitat d'Elna; Assumpta Montellà

Entre 1939 i 1944, la suïssa Elisabeth Eidenbenz va salvar la vida a 597 nens, fills de dones embarassades que malvivien en condicions penoses en els camps de refugiats republicans