Concentració per la llibertat d'expressió

Més de 300 persones s’han concentrat avui a la plaça de la vila com a resposta a l’actuació policial que hi va haver el passat dilluns durant la concentració en solidaritat pels respresaliats en motiu de la vaga del 29 de març. Des de la CUP valorem molt positivament la resposta dels veïns i veïnes de Vilassar de Mar, que s’han manifestat massivament per la llibertat d’expressió i per exigir explicacions a l’equip de govern per la incomprensible actuació policial.

Comunicat:

En relació als fets succeïts el passat dilluns 4 de juny i el posterior posicionament del grup municipal de Convergència i Unió al respecte:

Ens consta que al protocol d'actuació policial als municipis on no hi ha comissaria dels Mossos d'Esquadra es diu que només es pot requerir la presència d'un dispositiu com el del dia esmentat a petició de l'alcalde. Malgrat tot, reconeixem que només podem accedir a la prova documental que acreditaria les responsabilitats pel que fa al requeriment d'aquest dispositiu mitjançant el conveni signat per l'ajuntament a través de la junta de seguretat municipal amb el cos citat. Així doncs, emplacem a l'equip de govern de Vilassar de Mar a que ens faciliti una còpia del mateix tot abandonant l'hermetisme que el caracteritza per tal d'esvair possibles dubtes en aquest sentit.

En tot cas, acusem l'alcalde Joaquim Ferrer de ser el responsable, per acció o per omissió, dels fets succeïts el passat dilluns quatre de juny.

Pel que fa a la comunicació de la concentració: no és habitual demanar permís per fer una concentració al municipi vilassarenc, fins i tot s'han donat ocupacions de l'espai públic de la plaça de l'Ajuntament de les quals n'han participat moltes de les persones que ara prenen part de l'equip de govern. Davant l'inusitat requeriment dels agents dels Mossos d'Esquadra d'identificar totes les persones que es trobaven a la plaça en aquell moment, un dels concentrats es va oferir a assumir el paper d'organitzador de dret i de fet de la mateixa. Els agents s'hi van negar en tant que tenien ordres d'actualitzar els seus fitxers policials i va ser aleshores quan es va donar la situació objecte de controvèrsia.

Denunciem la desproporció del desplegament i tornem a responsabilitzar l'alcalde Joaquim Ferrer de no haver interromput la seva reunió per donar la cara pels veïns i veïnes que vàrem haver de patir aquella situació tan degradant. Fos quin fos el seu marge de maniobra, la seva actitud no és digne d'algú qui diu governar per tota la població de Vilassar de Mar.

Volem expressar en aquest comunicat que la situació que ens va tocar viure va ser una situació violenta els protagonistes de la qual varen ser els anti-avalots dels Mossos d'Esquadra, que anaven amb la cara tapada i sense un número de placa que els identifiqués i que ens varen tenir encerclats i encerclades a empentes i estirabots.

Pel que fa a les imputacions d'unes amenaces envers els integrants de l'equip de govern i les seves famílies, menors inclosos, que entenem que només busquen criminalitzar el lliure exercici de la nostra llibertat d'expressió, convidem als que la formulen a que les demostrin o que s'atinguin a una denúncia per calúmnies per part de les persones represaliades.

En tot cas, no volem deixar que aquestes falses imputacions ens facin oblidar que, el passat dilluns 4 de juny, Vilassar de Mar va viure un encapsulament policial que va retenir més de dues hores prop d'una vintena de persones que només exercien el seu dret a mostrar públicament la seva solidaritat envers a aquelles que varen ser represaliades per la seva participació en la vaga general convocada el 29 de març passat. Més enllà del contingut de la concentració assetjada, emplacem a tot el veïnat del municipi a fer pal·lesa la seva disconformitat amb les formes autoritàries d'un equip de govern que sembla no tenir aturador.

Convergència se'ns acaba la paciència.