La promoció de l'esport

La pràctica de l’esport és sens dubte una de les activitats més saludables per a les persones i que més influeixen en el benestar i la cohesió de la població. Per això, des de la Candidatura d'Unitat Popular creiem que cal potenciar-la al màxim per aconseguir que l’esport arribi a tots els estrats de la població i afavoreixi així la interrelació entre els habitants de Vilassar de Mar tot defugint l’elitisme.

És per això que des de la CUP creiem que cal tenir en compte els punts següents:

• L’esport no pot ser un bé privat, per tant, s’ha d’evitar que les iniciatives esportives privades generin exclusió social en la pràctica esportiva. L'esport ha de ser una pràctica de caràcter popular, potenciada des de l'àmbit públic de manera que tothom se'n pugui beneficiar independentment de la seva situació social i econòmica. En aquest sentit, només compartint equipaments i pràctica esportiva els nostres infants i joves aprendran a conèixer-se i relacionar-se en un àmbit altament cohesionador.
  • Cal potenciar l’esport base per tal de treballar conjuntament amb infants i joves les pràctiques que promouen els valors de l’equip, la complicitat, l’esforç i tots aquells que converteixen l’esport en un espai d’enriquiment col·lectiu.
  • També apostem per oferir més suport, recursos i ajuts a les entitats de lleure que mantenen les estructures de voluntariat. Els agrupaments escoltes i altres entitats de lleure existents al poble són exemple de socialització́ col·lectiva basada en l’entrega de temps de lleure a espais allunyats del consum i del control social. El suport a aquestes entitats i als seus monitors i monitores ha de ser prioritari en un moment en què el compromís social es desvaloritza cada cop més.

Entenem que a més a més cal, però, un compromís de l’ajuntament per evitar aquelles males pràctiques esportives competitives que puguin suposar, sobretot en els nens i nenes, conductes agressives i violentes tant físiques com verbals; el resultat (premi o victòria) per sobre del procés (plaer del joc); situacions d'eliminació i excloents; excessiu estrès competitiu i pressió per la victòria i l'èxit; entrenaments i competicions exigents i dures; especialització dels infants massa aviat en processos selectius que provoca exclusions i marginacions; excessiva rigidesa i sistematització d'entrenaments i pràctica…

Per altra banda, des de la CUP no aprovem de cap de les maneres l’actual política esportiva del president i part de la junta directiva de la UE Vilassar de Mar i com ja es va poder veure al ple passat, cal fer evident la voluntat de tots els grups municipals d’acabar definitivament amb l’incompliment per part de la Unió esportiva Vilassar de Mar de la normativa municipal que es va aprovar l’any 2006.