Sota pretextos culturals

No és qüestió de fer un anàlisi de la programació cultural de Vilassar de Mar sinó que cal centrar-se més aviat en l’espai que no tenim els vilassarencs i vilassarenques per gaudir-ne.És justament en aquest punt on em pregunto per què al poble no hi ha una sala polivalent municipal on tothom pugui accedir, i destinada a fer arribar a tot el municipi la riquesa cultural.Una infraestructura equipada per fer-hi exposicions, teatre, concerts, conferències … i que a més a més pertanyi al poble. Un espai que puguin utilitzar també les entitats i associacions del poble per poder-hi realitzar activitats culturals de tot tipus.

Ara fa ben poc, a Vilassar de Mar es va enderrocar l’antiga impremta Garcia situada al nucli antic amb la intenció, textualment “ de crear un espai de referència cultural al municipi juntament amb la finca de Can Bisa i la de Can Bosch”De moment l’ajuntament diu que continuen les negociacions amb els propietaris i sota aquest pretext al solar s’hi ha fet una zona d’aparcament regulada… Quanta dies, mesos o anys haurem d’esperar per gaudir d’aquest espai cultural que ens prometen? Per què s’havia d’enderrocar l’antiga impremta Garcia si és un dels pocs vestigis de l’època industrial que quedaven al poble, i no es podia aprofitar remodelant-la passant a ser un espai cultural? Un altre dels casos candents és el Casal de joves que no veurà la llum fins aquest any     ( si tot va bé), quan ja fa molts anys que és una reclamació que fa el jovent del poble. A Vilassar de Mar és prioritari potenciar l’associacionisme i les entitats culturals, fent que aquestes disposin d’espais adequats, ja que l’ajuntament té el deure que així sigui.

Eli Linares (membre de la CUP)