Xocolatada feminista

El passat dissabte dia 24 de març, la Candidatura d’Unitat Popular de Vilassar de Mar va organitzar una xocolatada popular i una xerrada sobre feminisme a la plaça de l’Era. En l’acte van intervenir Eli Molina de la Plataforma Revolucionària 8 de març i l'Espai Feminista Revolucionari, i Laura Ruiz, membre de CREA, Centre Especial de Recerca en Teories i Pràctiques Superadores de Desigualtats de la Universitat de Barcelona

L’acte va començar a les 11h del matí amb la xocolatada, allà s’hi van acostar veïns i veïnes que passejaven aquella hora pel centre del poble i va servir per intercanviar opinions i repartir el nou butlletí de la CUP Poble viu entre la gent.

A les 12h va començar la xerrada sobre feminisme on van participar la Laura Ruiz, professora d'Antropologia Social i Cultural i investigadora del Departament de Teoria i Història de l'Educació, que venia com a membre del Centre Especial de Recerca en Teories i Pràctiques Superadores de Desigualtats de la Universitat de Barcelona (CREA). La Laura ens va explicar la recerca que estan duent a terme des d’aquest centre sota el títol "Recuperant veus de dones lluitadores per la llibertat", sobre les contribucions de les dones del moviment llibertari a la Revolució Social de 1936, amb la finalitat d’elaborar un material didàctic per a que s’utilitzin a les escoles, les entitats, etc. També va participar l’Eli Molina, de la Plataforma Revolucionària 8 de març i l'Espai Feminista Revolucionari, qui ens va explicar el per què de la decisió de crear una plataforma com aquesta, quin són els seus objectius, quins projectes estan treballant, i va acabar dient que estan intentant portar el projecte a la resta dels Països Catalans, com València i Mallorca.